2011. április 23., szombat

Gasztro expressz

Ahogy ígértem, itt láthatjátok a képeket a fantasztikusan sikerült
Sonkás-Fokhagymás Kalácsról. 

 Szerencsére mindenkinek nagyon ízlett!!! Ami persze nem az én érdemem, hanem a jó recepté!!!


Ma sajtos pogácsát is sütöttem, hivalaosan Kemencés pogácsának hívják.
Ezt a receptet a Dr.Oetker Expressz Élesztő tasakján olvastam és nagyon megtetszett, így hát úgy döntöttem, hogy megosztom veletek.

Hozzávalók: (kb. 60 db-hoz)
  • 375 g búzaliszt
  • 100 g lágy vaj vagy margarin
  • 1 tojás
  • 175 ml tejföl (20 %-os)
  • 1 teáskanál só
  • 1 tasak Dr.Oetker Expressz Élesztő
  • 1 tojás a kenéshez
  • kb. 100 g reszelt sajt a tetejére
A lisztet egy keverőtála szitáljuk, elkeverjük benne az Expressz Élesztőt. Hozzáadjuk a többi hozzávalót, és konyhai robotgéppel sima tésztává dagasztjuk. A tésztát lisztezett munkalapon kb. 2 cm vastagságúra nyújtjuk, tetejét késsel bevagdossuk. Kisebb pogácsa-szaggatóval kiszaggatjuk, sütőlemezre helyezzük, majd letakarva 15 percig pihentetjük. A pogácsákat felvert tojással megkenjük, reszelt sajttal meghintjük, és a sütő középső részébe tolva megsütjük.
Sütési hőmérséklet: alsó és felső sütés: 180 C fok előmelegítve; légkeveréses: 160 C fok előmelegítve; gáz: 2-3. fokozat előmelegítve.
Sütési idő: 25-30 perc


Ilyen pogit már másodszor készítettem. Borsi is már majdnem megkóstolta. Remélem hamarosan lesz rá alkalom, hogy veletek is megosszam ezt az élményt (nem csak virtuálisan). :-)

Nincsenek megjegyzések: